Veelgestelde vragen

Wij begrijpen dat veel klussers vragen kunnen hebben als zij iets willen gaan huren. Om het huren transparanter te maken, hebben wij hier alle veelgestelde vragen op een rijtje gezet.

Mocht jouw vraag er niet tussen staan? Neem dan contact met ons op! 

Wat is borg?

Borg is het bedrag dat je bij het huren van alle machines, gereedschappen of andere huurartikelen moet betalen. Maar weer terugkrijgt als je het materiaal in goede staat en onbeschadigd inlevert. Het bedrag aan borg wat je vooraf dient te pinnen bij het in ontvangst nemen van je reservering, is afhankelijk van het soort of aantal gereedschappen of machines. Als je jouw gereedschappen, machines of andere materialen terugbrengt of laat ophalen, gaat GECO Verhuur zo snel en nauwkeurig mogelijk het materiaal controleren, zodat je je borg daarna weer terug gestort krijgt.

Waarom vraagt GECO borg?

Borg wordt gevraagd door GECO Verhuur omdat hiermee eventuele beschadigingen aan machines, materialen of gereedschappen, veroorzaakt door jou als huurder, (deels) kunnen worden vergoed uit de borg. Het komt gelukkig erg vaak voor dat de borg volledig wordt teruggestort. Maar mocht het toch voorkomen dat je iets huurt en het gereedschap beschadigt, dan kan het bedrag wat je vooraf aan borg heeft betaald (deels) gelijk worden ingezet om het materiaal te repareren. Hierdoor kun je zelf of anderen klussers gebruik blijven maken van de hoogste kwaliteit gereedschappen, materialen en machines van GECO Verhuur.

Wat is die 7% S/R regeling?

S/R regeling (Schade Risico regeling), is een regeling die het risico bij schade aan het gehuurde beperkt tot een maximum. Wij rekenen hier een premie van 7% over de netto huur voor. Natuurlijk zijn aan deze regeling wel wat spelregels aan verbonden. Voor de volledige voorwaarden van de S/R regeling, kun je hier kijken.

Waarom vragen jullie die 7% S/R regeling?

S/R regeling is er om jou als klant te beschermen tegen onverwachte hoge kosten. Door bijvoorbeeld een ongelukkige schade aan het huurmaterieel. Ook al heb je deze niet zelf veroorzaakt. Je bent en blijft immers geheel verantwoordelijk voor het gehuurde materiaal tijdens de huurperiode.

Hoe werkt transport?

GECO Verhuur beschikt over eigen transport om snel te kunnen schakelen. Dit resulteert in korte levertijden, volledig afgestemd op jouw behoefte. Je kunt bij je reservering aangeven of je het materiaal gebracht en of opgehaald wilt hebben. Deze service valt onder het transport van GECO Verhuur. Wij kunnen het materiaal bij je thuis leveren of op de bouwplaats.

Wat kost transport van materiaal?

De kosten voor het transport is vooraf lastig te zeggen.

Zo is er:

  • kleiner materiaal wat wij kunnen bezorgen met een bus of bakwagen;
  • groot materiaal waarbij meer handelingen voor nodig zijn om te bezorgen of op te halen;
  • zwaar materiaal wat met een vrachtwagen gebracht moet worden;
  • langzaam verkeer waardoor er meer tijd voor nodig is om het te bezorgen of op te halen.

Ook wijken de reiskosten af per reisafstand.

Dankzij onze vestigingen in Midden-Nederland kunnen we je een goede prijs aanbieden voor het transport naar de locatie waar jij het graag hebben wilt, thuis of op het werk.

Hoe kan ik mijn reservering annuleren?

Heb je per ongeluk een reservering geplaatst die niet door kan gaan?
Bel even naar de vestiging waar je het materiaal hebt gereserveerd. Dan kunnen zij het voor je uit het systeem halen. Zodat een andere klusser nog blij gemaakt kan worden.

Geen tijd om te bellen? Dan kun je een mailtje sturen naar verhuur@geco.nl. Met daarin je voor- en achternaam (of bedrijfsnaam) en het materiaal dat je had gereserveerd voor welk moment. De details van je reservering heb je als mailtje ook van ons gekregen.

Waar kan ik materiaal ophalen of terugbrengen?

Je kunt het materiaal ophalen en terugbrengen bij één van onze vestigingen. Of in overleg bij onze partner. Geef bij je reservering aan wat je voorkeur is qua ophalen en terugbrengen, dan gaan wij het proberen te regelen dat op het juiste moment, het juiste gereedschap op de juiste plek ligt. 

Waar kan ik materiaal laten bezorgen of ophalen?

Je kunt het materiaal laten bezorgen of ophalen door jou aangegeven locatie. Dit kan zowel thuis zijn als op de klus. Uiteraard moet deze locatie wel goed toegankelijk zijn voor onze chauffeur.